L’Ajuntament de Cabassers penja la bandera de l’orgull LGTBIQ+

L’Ajuntament de Cabassers ha col·locat la bandera de l’orgull LGTBIQ+ al balcó de la casa de la vila amb motiu de la celebració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+, que es commemora cada 28 de juny. Amb aquest gest, el consistori se suma a les reivindicacions globals en favor dels drets, la visibilitat i la igualtat de totes les persones, independentment de la seva orientació sexual o identitat de gènere.

La bandera escollida per a l’ocasió és el disseny conegut com a Progress Pride amb la incorporació de la simbologia intersex, una evolució de la clàssica ensenya de l’arc de sant Martí que busca recollir de forma explícita les diverses realitats dins del col·lectiu. La base de l’emblema manté les sis franges horitzontals tradicionals que representen la diversitat de la comunitat: el vermell simbolitza la vida, el taronja la salut i la curació, el grog la llum del sol, el verd la natura, el blau l’harmonia i el lila l’esperit.

A la part esquerra, s’hi afegeix un xebró en forma de fletxa que apunta cap a la dreta, un element dissenyat per transmetre la idea de progrés i moviment cap endavant, recordant que encara queda camí per recórrer en matèria de drets civils. Dins d’aquest triangle es troben els colors blanc, rosa i blau cel, que conformen la bandera dels transsexuals. Al costat d’aquests, les línies negra i marró reten homenatge i donen visibilitat a les persones racialitzades i a aquelles que pateixen discriminació per motius ètnics dins del mateix moviment. Finalment, s’hi integra un triangle grog amb un cercle lliure de color lila al centre, que és el símbol de la comunitat intersexual, dissenyat per representar la integritat i la totalitat de les persones els cossos de les quals difereixen de les definicions mèdiques tradicionals de masculí o femení.

nord.cab | El portal de notícies de Cabassers