Ordeig promet aigua a la conca del Montsant mentre el PSOE deixa els pagesos als peus de Mercosur

El conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, ha visitat aquest matí l’inici de les obres de la canonada que ha d’unir la comunitat de regants Garrigues Sud amb l’embassament de Margalef. Una infraestructura de 2,2 milions d’euros que ha de garantir l’aigua de reg per al 2026 a la Palma d’Ebre, la Bisbal de Montsant, la Figuera, la Vilella Baixa i Cabassers.

Durant la seva visita, el conseller Ordeig ha subratllat que aquesta actuació és clau per «disposar d’una infraestructura ben preparada» i ha assegurat que el Govern inverteix en regadius «perquè els nostres agricultors i ramaders puguin continuar guanyant-se la vida». El projecte preveu una canonada de gairebé 4 quilòmetres per combatre futurs episodis de sequera.

Tanmateix, aquestes paraules topen frontalment amb la realitat política a Brussel·les, on el PSOE ha votat a favor de l’acceleració del tractat de Mercosur, que ha motivat la protesta dels pagesos durant la darrera setmana.

El tractat de Mercosur permetrà l’entrada massiva de productes de l’Amèrica del Sud que no compleixen les exigències ambientals ni laborals de la Unió Europea, generant una situació de competència deslleial. Per tant la inversió en infraestructures -tot i ser necessària i reivindicada- queda buida de contingut si el model de negoci de l’agricultura familiar del Priorat és sacrificat en els acords internacionals.

L’obra, executada per l’empresa pública TRAGSA, té com a objectiu connectar la conca del Montsant per assegurar la campanya de reg de 2026. Però el projecte encara té esculls pendents: cal l’autorització de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) per a la modificació de la concessió, un tràmit que es preveu finalitzar el mateix 2026.

nord.cab | El portal de notícies de Cabassers